قزوین آستان Qazvin Astan|اخبار امامزاده ها Emamzadeh news|امامزادگان|آستان نیوز|اخبار قزوین آستان|بقاع متبرکه ایران اسلامی

: قزوین آستان Qazvin Astan|اخبار قزوین آستان|امامزادگان|آستان نیوز|اخبار امامزاده ها Emamzadeh news|بقاع متبرکه ایران اسلامی|آرامگاه های مقدس اسلامی
آستان مقدس حضرت حسین بن علی بن موسی الرضا علیه السلام شهر قزوین|فرزند امام رضا (ع)|ابن الرضا (ع)|شاهزاده حسین قزوین|خادمین افتخاری آستان|سایت قزوین آستان

قزوین
سایت قزوین آستان ( QazvinAstan.ir ) – قزوین- دومین دوره ارتقاء وبازآموزی معلمان قرآن کریم با حضور ۴۶۰ معلم قرآنی در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین آغاز شد.

به گزارش سایت قزوین آستان به نقل از خبرنگار مهر، دومین دوره ارتقاء و بازآموزی معلمان قرآن کریم روز جمعه در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

در این دوره تخصصی استاد داود تک فلاح گفت: همواره معلّمان و مربّیان می‌خواهندشاگردان خود را به سطح استاندارد های بالاتر تحصیلی برسانند که تحقق آن نیازمند افزایش سطح شناخت ومهارت‌های معلم از روانشناسی پرورشی و فنون برترآموزش و یادگیری است.

وی افزود: با مطالعه روانشناسی پرورشی و فراگیری فنون تدریس، معلم قرآن قادر خواهد بود با توجه منطقی به علائق، نیازها و ویژگی‌های روانشناختی، مدیریت چرخه آموزشی در کلاس را در دست گرفته و با استفاده ازروشهای نوین نسبت به تدریس قرآن اقدام کند.

کارشناس ارشدعلوم قرآن و حدیث کشور تصریح کرد:افزایش کیفیت وثمربخشی خدمات مدیران و معلّمان قرآنی جامعه، برای بهبود فرایند جذب و آموزش قرآن آموزان، درگرو حرفه‌ای شدن معلمان در زمینه‌های مختلف است و مدیر و معلّم حرفه‌ای کسی است که؛ با آشنایی کامل به کار خود، برای رشد و شکوفایی استعدادهای فطری متعلمان، به شناخت اصول علمی و مهارت‌های عملی یک تدریس مناسب مجهّز باشد.

تک فلاح بیان کرد: تعیین محتوا، روش و وسایل آموزشی و نظام ارزشیابی، تحلیل، انتخاب و تنظیم محتوا و روش تدریس مناسب، انتخاب وسایل آموزشی مناسب، تحلیل و تعیین نظام ارزشیابی در موفقیت تاثیرگذار است.

وی اظهارداشت: انتظار می‌رود با برگزاری این دوره ها دانش‌آموختگان ضمن تعمیق ارتباط خود با قرآن کریم، با فنون و روشهای نوین، علمی و تخصّصی تدریس و آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن ‌کریم با هدف جذب هرچه بیشتر مشتاقان فراگیری قرائت کلام وحی، آشنا شده و با همکاری سازمان دارالقرآن‌الکریم، نظامی یکپارچه و هماهنگ را در آموزش‌های عمومی قرائت قرآن کریم کشور به اجرا گذارند.

عضو کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور یادآورشد: در روشهای تدریس اگر بتوانید کلاس خود را با یک داستان جذاب و شعر و نثری زیبا آغاز کنید می تواند تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشد.

وی گفت: باید به روشی کار کنیم تا قرآن که درس زندگی است کاملا مانوس و نزدیک با زندگی انسان باشد و مخاطب بپذیرد که این کتاب الهی مسائل دشواری مطرح نکرده بلکه آنچه می گوید و فرمان  می دهد برای زندگی بهتر است.

این استاد علوم قرآنی اضافه کرد: زیباشناختی، صوت و لحن، از حفظ خوانی، روان خوانی و روخوانی باید مرحله به مرحله انجام شود و روش تدریس بر اساس ظرفیت و توان مخاطب انتخاب شود.

تک فلاح بیان کرد: آموزش جامع قرآن، آموزش های معکوس، برنامه ریزی مناسب از خوب تا عالی، استفاده از روشهای شرایط مثال، ایده آل و تدریس گروه معلم و انفرادی در برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: معلمان قرآنی باید تدریس و آموزش خود را بر اساس درک و فهم مخاطب تنظیم و با برنامه ریزی مناسب تلاش کنند تا به اهداف پیش بینی شده دست یابند.

جواد قلی پور مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین هم در این دوره آموزشی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو دوره ارتقاء و بازآموزی ویژه معلمان قرآن کریم برگزار شده است.

وی افزود: در دوره دوم که تا بعدازظهر امروز جمعه ادامه دارد ۴۶۰ معلم قرآنی زن و مرد حضور دارند.

قلی پور اظهارداشت: تا پایان امسال دو دوره دیگر در ماههای دی و بهمن ماه برای معلمان برگزار خواهد شد.

ارسال سوالات و نظرات

۱۳۹۵ © قزوین آستان Qazvin Astan|اخبار امامزاده ها Emamzadeh news|امامزادگان|آستان نیوز|اخبار قزوین آستان|بقاع متبرکه ایران اسلامی